7 mitów na temat marketingu MLM

Wiele osób na hasło MLM od razu się zamyka i jest „na nie”. Co ciekawe, sporo opinii na temat marketingu sieciowego mają osoby, które nigdy

Wiele osób na hasło MLM od razu się zamyka i jest „na nie”. Co ciekawe, sporo opinii na temat marketingu sieciowego mają osoby, które nigdy nie miały z nim kontaktu lub zrezygnowały z MLM na samym początku. Zresztą na ten temat krąży wiele mitów.

 

Ten biznes nie działa

 

Warto przede wszystkim zdawać sobie sprawę z tego, że MLM nie jest dla każdego, zresztą podobnie jak każdy inny rodzaj biznesu. Każdy ma swoje kompetencje i umiejętności, które wykorzystuje na co dzień. W przypadku MLM liczy się z całą pewnością cierpliwość, wytrwałość, otwartość i chęć ciągłego uczenia się.

 

MLM to coś w rodzaju sekty

 

To chyba najpopularniejszy mit na temat marketingu sieciowego. Takie zdanie mają nawet te osoby, które z MLM w praktyce nigdy się nie zetknęły. Tymczasem nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Marketing sieciowy po prostu łączy osoby, które wyróżniają się pozytywnym nastawieniem do biznesu i innych.

 

MLM to obietnice bez pokrycia dawane w celu zdobycia kolejnych osób

 

Zdaniem wielu informacje o dochodach pasywnych, wysokich zyskach, premiach i bonusach są jedynie obietnicami bez pokrycia. Ich celem ma być zwerbowanie nowych osób. Co ciekawe, w praktyce takie informacje przekazywane są rzadko i to raczej na spotkaniach z liderami. W przypadku rozmów z osobami, które jeszcze w MLM nie działają najwięcej czasu poświęca się szkoleniom i zasadom pracy.

 

MLM to piramida finansowa

 

Piramida finansowa to twór prawnie zabroniony. Za tego typu działalność grozi nawet kara pozbawienia wolności do kilku lat. W piramidzie finansowej nie świadczy się żadnych usług, a firma nie ma żadnych towarów. Celem jest wyłudzenie pieniędzy od nowych członków. W przypadku MLM zyski są osiągane zawsze na skutek sprzedaży towarów i usług.

 

W marketingu sieciowym najwięcej zarabia lider

 

Tak dzieje się w przypadku tradycyjnych firm, które działają na rynku. W marketingu sieciowym tak naprawdę każdy może zarobić sporo i nawet więcej niż tzw. lider. Wszystko zależy bowiem od stopnia zaangażowania i umiejętności.

 

Produkty w MLM są bardzo drogie w porównaniu do innych

 

W tym przypadku trudno o porównanie, gdyż produkty te nie są dostępne w tradycyjnych sklepach. W systemach MLM zawsze stawia się na jakość, a większość produktów jest warta swojej wysokiej ceny. Trzeba się z tym jednak wcześniej dokładnie zapoznać i dokonać oceny.

 

MLM – czy warto postawić na marketing sieciowy?

 

W praktyce ciężko jest przekonać ludzi, że system MLM w zasadzie nie jest niczym złym. To po prostu jeszcze jeden rodzaj biznesu, który warto zapoznać nieco bliżej. Może się on stać głównym lub dodatkowym źródłem dochodów. W tym przypadku wszystko opiera się na samodzielnym korzystaniu z produktów. Trzeba więc wybrać odpowiednią firmę i branżę. Kluczem do sukcesu jest proponowanie innym danych  usług. W Polsce około 80% dystrybutorów działa w marketingu sieciowym. Korzystają oni z określonych produktów, ale nie tworzą własnej struktury. Tym samym są one popularne, ale trudno jest przekonać społeczeństwo do atutów MLM.

Zadbaj z nami o swój rozwój osobisty – DuoLife 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *